Οδηγός αποφυγής ανεπιθύμητων τηλεφωνικών κλήσεων προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών

Όλοι έχουμε δεχθεί τηλεφωνικές κλήσεις για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών σε ακατάλληλες ώρες. Για να προωθήσει μία εταιρία τις υπηρεσίες της δεν υπολογίζει αν είναι 15:00 το μεσημέρι ή έχει καλέσει 10 φορές για το ίδιο θέμα μέσα στην εβδομάδα. Οι πιο συνηθισμένες επιχειρήσεις που ενοχλούν είναι οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών και ενέργειας. Αν ακολουθήσετε τις οδηγίες παρακάτω θα μπορείτε να λέτε σε όποιον σας καλεί οτι έχετε εγγραφεί στο μητρώο 11 και να μη σας ξαναενοχλήσει, αλλά και να διεκδικήσετε ακόμα και αποζημίωση.

Κάθε συνδρομητής θεωρείται οτι δίνει συγκατάθεση να τον ενοχλούν με τηλεφωνικές κλήσεις προώθησης, εκτός και αν ρητά δηλώσει ότι δεν το επιθυμεί. Κανονικά ο νόμος θα έπρεπε ναι λειτουργεί προς όφελος του πολίτη που σημαίνει ότι όποιος έχει τηλεφωνική γραμμή να δέχεται διαφημιστικές κλήσεις ΜΟΝΟ αν έχει δώσει τη συγκατάθεσή του για κάτι τέτοιο. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει.

Μία λύση σε αυτό το πρόβλημα που απαιτεί όμως από εμάς κάποιες ενέργειες, είναι η εγγραφή στο μητρώο 11, όπου ο κάθε συνδρομητής μπορεί να εγγραφεί για να μη λαμβάνει ανεπιθύμητες προωθητικές τηλεφωνικές κλήσεις. Έτσι, ανάλογα με τον πάροχο τηλεφωνίας που έχει ο καθένας, μπορεί μέσα απο το δικτυακό τόπο του να κάνει την εγγραφή στο μητρώο 11 και να καταχωρήσει και κάποιες άλλες ρυθμίσεις για την ιδιοτηκότητά του. Ας δούμε πως γίνεται αυτό χρησιμοποιώντας τον browser σας.

Περιεχόμενα

  1. Ρυθμίσεις για OTE / COSMOTE
  2. Ρυθμίσεις για Vodafone CU
  3. Ρυθμίσεις για Nova
  4. Οδηγίες ανεξάρτητα από τον πάροχο τηλεφωνίας
  5. Νομοθεσία

OTE / COSMOTE

Συνδεθείτε στο https://my.cosmote.gr με τους κωδικούς σας και στη συνέχεια κάντε κλικ στην επιλογή “Προσωπικά δεδομένα

Επιλέξτε “Προφίλ συνδρομητή” και τσεκάρετε ΜΟΝΟ τις επιλογές που δείχνουν τα βέλη 2 και 3. Στη συνέχεια κάντε κλικ στο κουμπί “Καταχώρηση Επιλογών”

Για να γίνει εγγραφή στο μητρώο 11, επιλέξτε “Διαφημιστική επικοινωνία“. Στη συνέχεια επιλέξτε τον αριθμό της σύνδεσής σας [2], επιλέξτε “Από κανέναν” [3] και κάντε κλικ στο κουμπί “Καταχώρηση επιλογών
ΠΡΟΣΟΧΗ! Θα πρέπει να κάνετε την ίδια διαδικασία για κάθε ένα αριθμό σύνδεσης που έχετε επιλέγοντάς τον από την λίστα [2]

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!
Επικοινωνήστε με τον ΟΤΕ και ζητήστε τους να σας επιβεβαιώσουν γραπτά ότι έχετε εγγραφεί στο μητρώο 11. Έτσι μπορείτε να αξιοποιήσετε το έγγραφο της καταχώρησης σας σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε κάποια καταγγελία ή να διεκδικήσετε αποζημίωση.
Για τους τρόπους επικοινωνίας με τον OTE και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εγγραφή στο μητρώο 11 δείτε εδώ: https://www.cosmote.gr/cs/cosmote/gr/mhtrwo_11.html

Vodafone CU

Συνδεθείτε στο https://www.vodafonecu.gr με τους κωδικούς σας και στη συνέχεια κάντε κλικ στην επιλογή “Ρυθμίσεις χρήστη

Σύρετε τον διακόπτη [1] και [2] προς τα αριστερά για να δηλώσετε ότι ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΕΙΤΕ, και στη συνέχεια κάντε κλικ στο κουμπί “Επόμενο”

Σύρετε όλους τους διακόπτες προς τα αριστερά για να δηλώσετε ότι ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΕΙΤΕ να λαμβάνετε διαφημιστική επικοινωνίας χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση και στη συνέχεια κάντε κλικ στο κουμπί “Επόμενο

Επιλέξτε “Από κανένα” για να δηλώσετε ότι ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΕΙΤΕ να λαμβάνετε επικοινωνία για διαφημιστικούς σκοπούς με ανθρώπινη παρέμβαση και στη συνέχεια κάντε κλικ στο κουμπί “Επόμενο

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Την ημερομηνία που συντάχθηκε το άρθρο παρατηρήσαμε οτι αυτή η επιλογή ΔΕΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΕΤΑΙ και αν αργότερα πάτε πάλι στις ρυθμίσεις θα δείτε ότι επιστρέφει στην επιλογή “Από την Vodafone”. Ένα ΠΟΛΥ περίεργο πρόβλημα που διαπιστώσαμε στο δικτυακό τόπο και που ελπίζουμε να επιλυθεί κάποια στιγμή.

Η Vodafone μας επιβεβαιώνει ότι οι προτιμήσεις μας αποθηκευθήκαν. Βέβαια, όπως αναφέρουμε παραπάνω, υπάρχει πρόβλημα και δεν αποθηκεύεται η προηγούμενη ρύθμιση.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!
Επικοινωνήστε με την Vodafone και ζητήστε τους να σας επιβεβαιώσουν γραπτά ότι έχετε εγγραφεί στο μητρώο 11. Έτσι μπορείτε να αξιοποιήσετε το έγγραφο της καταχώρησης σας σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε κάποια καταγγελία ή να διεκδικήσετε αποζημίωση.
Για τους τρόπους επικοινωνίας με την Vodafone και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εγγραφή στο μητρώο 11 δείτε εδώ: https://www.vodafone.gr/vodafone-ellados/arthra/mitroo-arthrou-11/

NOVA

Συνδεθείτε στο Nova Account σας με τους κωδικούς σας και στη συνέχεια κάντε κλικ στην επιλογή “Προφίλ

Επιλέξτε “Διαχείριση επικοινωνίας από την Nova

Επιλέξτε τον αριθμό της σύνδεσής σας [1]. Στη συνέχεια επιλέξτε “Όχι” στο [2] και “Ναι” στο [3] και κάντε κλικ στο κουμπί “Αλλαγή.
Προσέξτε αυτά που γράφει γιατί έτσι όπως είναι μπορούν να μπερδεύουν τον χρήστη καθώς η πρώτη πρόταση είναι κατάφαση και η δεύτερη άρνηση (Επιθυμώ να… / Επιθυμώ να μη…).
ΠΡΟΣΟΧΗ! Θα πρέπει να κάνετε την ίδια διαδικασία για κάθε ένα αριθμό σύνδεσης που έχετε επιλέγοντάς τον από την λίστα [2]

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Την ημερομηνία που συντάχθηκε το άρθρο παρατηρήσαμε οτι αυτές η επιλογές ΔΕΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΟΝΤΑΙ και αν αργότερα πάτε πάλι στη διαχείρηση επικοινωνίας θα δείτε οτι δεν είναι καταχωρημένες οι επιλογές σας “Ναι / Όχι”. Ένα ΠΟΛΥ περίεργο πρόβλημα που διαπιστώσαμε στο δικτυακό τόπο και που ελπίζουμε να επιλυθεί. Επίσης στο μύνημα επιβεβαίωσης που πιθανά να λάβετε στο κινητό σας αναφέρει οτι η αλλαγή στις επιλογές έγινε αλλά δεν αναφέρει ποιες ήταν αυτές οι αλλαγές.

Η NOVA μας επιβεβαιώνει ότι οι προτιμήσεις μας αποθηκευθήκαν. Βέβαια, όπως αναφέρουμε παραπάνω, υπάρχει πρόβλημα και δεν αποθηκεύεται η προηγούμενη ρύθμιση.

Επιλέξτε “Διαχείριση μητρώου καταλόγων

Επιλέξτε τον αριθμό της σύνδεσής σας [1]. Στη συνέχεια επιλέξτε “Όχι” στο [2] και “Όχι” στο [3] και κάντε κλικ στο κουμπί “Αλλαγή.
Προσέξτε αυτά που γράφει γιατί τα κείμενα αυτά μπορεί να αλλάξουν.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Θα πρέπει να κάνετε την ίδια διαδικασία για κάθε ένα αριθμό σύνδεσης που έχετε επιλέγοντάς τον από την λίστα [1]

Η NOVA μας επιβεβαιώνει ότι οι προτιμήσεις μας αποθηκευθήκαν.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!
Επικοινωνήστε με την NOVA και ζητήστε τους να σας επιβεβαιώσουν γραπτά ότι έχετε εγγραφεί στο μητρώο 11. Έτσι μπορείτε να αξιοποιήσετε το έγγραφο της καταχώρησης σας σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε κάποια καταγγελία ή να διεκδικήσετε αποζημίωση.
Για τους τρόπους επικοινωνίας με τη NOVA και περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εγγραφή στο μητρώο 11 δείτε εδώ: https://nova.gr/politikes-oroi/mitroo-arthrou-11

Οδηγίες ανεξάρτητα από τον πάροχο τηλεφωνίας

Νέες συνδέσεις και ανανεώσεις

Σε περίπτωση που κάνετε μία νέα τηλεφωνική σύνδεση ή ανανέωση – αναβάθμιση υπάρχουσας βεβαιωθείτε ότι:

  • Η αίτηση νέας σύνδεσης / ανανέωσης δεν έχει προεπιλεγμένες επιλογές για λήψη διαφημιστικών κλήσεων. Βρείτε την ανάλογη ενότητα στο συμβόλαιο ΄ή ρωτήστε στο κατάστημα που υπάρχει ώστε να δηλώνετε εκεί αν υπάρχει η ανάλογη ενότητα ότι δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε διαφημιστικές κλήσεις από κανένα.
  • Ζητήστε στο κατάστημα αίτηση καταχώρησης στο Μητρώο του άρθρου 11, καταχωρήσετε τον αριθμό σας και ζητήστε αποδεικτικό κατάθεσης της αίτησης.

Νομοθεσία